Telefèric de l'Estany Gento

El Telefèric de l'estany Gento va ser construït l'any 1981 per l'empresa Forces Elèctriques de Catalunya, S.A. (FECSA) per substituir l'antic sistema d'accés al llac (format per dos funiculars i un ferrocarril de via estreta -el carrilet-) i facilitar el transport del personal i els materials durant la construcció de la nova central hidroelèctrica reversible Sallente-Estany Gento. El telefèric realitza un servei mixt (viatgers i mercaderies) i és un dels de més gran capacitat de transport d'Europa, ja que pot transportar fins a 25.000 kg de càrrega i durant les obres de la central va arribar a pujar un camió formigonera amb tota la càrrega. Els bonics paisatges de l'estany Gento (2.143 m) i dels llacs propers van propiciar cada vegada més una gran afluència de visitants, la qual cosa va determinar que a partir del 1991 la companyia propietària decidís obrir al públic aquest telefèric durant els mesos d'estiu.

El telefèric de l'estany Gento és una instal·lació força sin...Llegeix més

El Telefèric de l'estany Gento va ser construït l'any 1981 per l'empresa Forces Elèctriques de Catalunya, S.A. (FECSA) per substituir l'antic sistema d'accés al llac (format per dos funiculars i un ferrocarril de via estreta -el carrilet-) i facilitar el transport del personal i els materials durant la construcció de la nova central hidroelèctrica reversible Sallente-Estany Gento. El telefèric realitza un servei mixt (viatgers i mercaderies) i és un dels de més gran capacitat de transport d'Europa, ja que pot transportar fins a 25.000 kg de càrrega i durant les obres de la central va arribar a pujar un camió formigonera amb tota la càrrega. Els bonics paisatges de l'estany Gento (2.143 m) i dels llacs propers van propiciar cada vegada més una gran afluència de visitants, la qual cosa va determinar que a partir del 1991 la companyia propietària decidís obrir al públic aquest telefèric durant els mesos d'estiu.

El telefèric de l'estany Gento és una instal·lació força singular. Sobretot pel que fa a la seva comesa i al fet que només hi circuli un sol vehicle. En total hi ha 5 cables: dos de sustentació (sobre els quals llisca la cistella), un de tracció (que estira la cabina), el mateix cable de tracció però de retorn (sense vehicle per traccionar) i finalment un cable auxiliar. A l'estació superior podrem veure que els cables de tracció segueixen una sèrie de politges per donar-los continuïtat. A més a més, també hi ha els tensors, que van lligats a la roca.

Fotografies de:
Titoworld - CC BY-SA 3.0
Statistics: Position
8073
Statistics: Rank
5105

Afegeix un nou comentari

Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

Seguretat
436785921Feu clic/toqueu aquesta seqüència: 7411

Google street view

On puc dormir a prop de Telefèric de l'Estany Gento ?

Booking.com
487.387 visites en total, 9.187 Llocs d'interès, 404 Destinacions, 13 visites avui.