Houtribdijk
La Houtribdijk és una presa dels Països Baixos, construïda entre 1963 i 1975 com a part de les obres de Zuiderzee, que connecta les ciutats de Lelystad i Enkhuizen. Al costat oest del dic hi ha el Markermeer i a l'est l'IJsselmeer. El dic de 27 quilòmetres de llarg estava destinat al Markerwaard, però ara és poc probable que es construeixi aquest pòlder.
Tot i que s'anomena dic (retenció d'aigua de la superfície terrestre), Houtribdijk és en realitat una presa (separa els cossos d'aigua).
Parts del dic es coneixen com a Markerwaarddijk i Lelydijk. També s'anomena sovint "dic d'Enkhuizen–Lelystad" als anuncis de trànsit, com si no tingués nom oficial.
La carretera que transcorre pel dic és la N302 i la fan 8.500 vehicles al dia amb un límit de velocitat de 100 km/h. La carretera també inclou un carril bici al costat de la N302 al costat nord-est. El trànsit marítim pot creuar el dic a les rescloses o al naviducte d'Enkhuizen. Al...Llegeix més
La Houtribdijk és una presa dels Països Baixos, construïda entre 1963 i 1975 com a part de les obres de Zuiderzee, que connecta les ciutats de Lelystad i Enkhuizen. Al costat oest del dic hi ha el Markermeer i a l'est l'IJsselmeer. El dic de 27 quilòmetres de llarg estava destinat al Markerwaard, però ara és poc probable que es construeixi aquest pòlder.
Tot i que s'anomena dic (retenció d'aigua de la superfície terrestre), Houtribdijk és en realitat una presa (separa els cossos d'aigua).
Parts del dic es coneixen com a Markerwaarddijk i Lelydijk. També s'anomena sovint "dic d'Enkhuizen–Lelystad" als anuncis de trànsit, com si no tingués nom oficial.
La carretera que transcorre pel dic és la N302 i la fan 8.500 vehicles al dia amb un límit de velocitat de 100 km/h. La carretera també inclou un carril bici al costat de la N302 al costat nord-est. El trànsit marítim pot creuar el dic a les rescloses o al naviducte d'Enkhuizen. Alternativament, hi ha un sistema de bloqueig a Lelystad.
A la meitat del dic hi ha Trintelhaven, un port d'emergència. Trintelhaven també és el lloc d'un restaurant i d'una estació de radiodifusió AM, que abans funcionava a 1395 kHz amb 20 kW. Utilitza com a antena un pal d'acer de gelosia de terra independent de 54 metres d'alçada, que es va construir l'any 1999. El pal porta una antena de filferro, que puja per la torre i està fixada a una creu horitzontal a la part superior de la torre. .
Afegeix un nou comentari