Queshuachaca (també escrit Keshwa Chaca, Q'iswa Chaca, Keswachaka, Q'eshwachaka, Qeswachaka, Q'eswachaca, Q'eswachaka, Queshuachaca o Queswachaka) , és l'últim pont de corda inca que queda, format per cordes d'herba que travessen el riu Apurimac prop de Huinchiri, al districte de Quehue, província de Canas, Perú.
Tot i que hi ha un pont modern a prop, els residents del La regió manté viva la tradició i les habilitats antigues renovant el pont anualment, al juny. Diversos grups familiars han preparat una sèrie de cordes d'herba per formar cables al lloc, d'altres preparen estores per a la coberta i la reconstrucció és un esforç comunitari. En l'antiguitat l'esforç hauria estat una forma d'impost, amb els participants obligats a realitzar la reconstrucció; avui dia els constructors han indicat que es fa un esforç per honrar els seus avantpassats i la Pachamama (Mare Terra).
L'esdeveniment també ha comptat amb el suport de produccions de vídeo per a Nova i la...Llegeix més
Queshuachaca (també escrit Keshwa Chaca, Q'iswa Chaca, Keswachaka, Q'eshwachaka, Qeswachaka, Q'eswachaca, Q'eswachaka, Queshuachaca o Queswachaka) , és l'últim pont de corda inca que queda, format per cordes d'herba que travessen el riu Apurimac prop de Huinchiri, al districte de Quehue, província de Canas, Perú.
Tot i que hi ha un pont modern a prop, els residents del La regió manté viva la tradició i les habilitats antigues renovant el pont anualment, al juny. Diversos grups familiars han preparat una sèrie de cordes d'herba per formar cables al lloc, d'altres preparen estores per a la coberta i la reconstrucció és un esforç comunitari. En l'antiguitat l'esforç hauria estat una forma d'impost, amb els participants obligats a realitzar la reconstrucció; avui dia els constructors han indicat que es fa un esforç per honrar els seus avantpassats i la Pachamama (Mare Terra).
L'esdeveniment també ha comptat amb el suport de produccions de vídeo per a Nova i la BBC i és objecte d'un documental independent titulat The Last Bridge Master (en producció, 2014). S'està convertint en una atracció turística menor, amb uns petits peatges que es cobren perquè els turistes utilitzin la carretera durant el festival per caminar pel pont recentment acabat. L'any 2009 el govern va reconèixer el pont i el seu manteniment com a part del patrimoni cultural del Perú, i ara hi ha algun patrocini extern. L'enginyer principal del pont va ser Victoriano Arizapana.
A causa de la manca de manteniment durant la pandèmia de la COVID-19 el 2020 i principis del 2021, el pont es va ensorrar el març del 2021. A les setmanes següents es va reconstruir.
Afegeix un nou comentari