Viaducto La Polvorilla

Viaducte La Polvorilla és el nom que rep el més conegut dels viaductes pels quals transita el Tren als Núvols al ramal C-14 del Ferrocarril General Belgrano de la xarxa ferroviària argentina. Està ubicat a 24°12′9.6″S 66°24′52.6″O, a la província de Salta a uns cinc quilòmetres a l'est de la localitat de Chorrillos. Una desena de quilòmetres al nord-oest es troba Sant Antoni dels Coures, poc després de travessar l'anomenada Serralada Oriental per una obra que la separa de l'anomenada Serra dels Pastos Grandes.

El pont és una estructura de bigues d'acer de 223,5 metres de longitud, una alçada màxima de 63 metres respecte al terra (semblant en altura a l'Obelisc de Buenos Aires) i 1590 tones de pes, sobre un terreny ubicat a 4200 msnm (13 779 peus) —constituint ...Llegeix més

Viaducte La Polvorilla és el nom que rep el més conegut dels viaductes pels quals transita el Tren als Núvols al ramal C-14 del Ferrocarril General Belgrano de la xarxa ferroviària argentina. Està ubicat a 24°12′9.6″S 66°24′52.6″O, a la província de Salta a uns cinc quilòmetres a l'est de la localitat de Chorrillos. Una desena de quilòmetres al nord-oest es troba Sant Antoni dels Coures, poc després de travessar l'anomenada Serralada Oriental per una obra que la separa de l'anomenada Serra dels Pastos Grandes.

El pont és una estructura de bigues d'acer de 223,5 metres de longitud, una alçada màxima de 63 metres respecte al terra (semblant en altura a l'Obelisc de Buenos Aires) i 1590 tones de pes, sobre un terreny ubicat a 4200 msnm (13 779 peus) —constituint així un dels ponts i trams ferroviaris més alts del món[1 ] sobre el nivell del mar—. Des de la seva inauguració va ser considerada obra monumental d'enginyeria, transformant-se en un atractiu turístic. A la dècada de 1970 l'empresa Ferrocarriles Argentinos va idear un servei turístic de passatgers, el Tren als Núvols, amb terme poc més enllà de La Polvorilla.

Els constructors del ramal, dirigits per l'enginyer Richard Maury, afrontaven el problema de travessar una fallta ampla i profunda per on corre un afluent del riu Sant Antoni dels Coures. Per salvar l'obstacle calia fer un trencall de 18 quilòmetres cap al nord, per no perdre l'alçada guanyada en el trajecte, o construir un pont llarg. Aquesta última va ser l'opció triada, però afrontava 3 dificultats addicionals: Com que els rails es troben a rampa ascendent, l'estrep oest era 4,5 m més alt que l'est; el tram havia de ser en corba i també peraltada. La solució triada implicava la construcció de sis trams de 14 metres de longitud i set de 20m, recolzats sobre sis pilons d'acer amb basament de pedra. La construcció de les parts va ser encomanada a la drassana Cantiere Navale Triestino de Monfalcone, Itàlia (avui part de Fincantieri). La construcció es va completar el 1932, però va ser inaugurat el 7 de novembre de 1939. Durant la construcció van perdre la vida tres treballadors, els cossos dels quals es troben enterrats al cementiri de Mina Concordia.

Fotografies de:
Gavieiro Juan M - CC BY-SA 3.0
Statistics: Position
8653
Statistics: Rank
3063

Afegeix un nou comentari

Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

Seguretat
352968741Feu clic/toqueu aquesta seqüència: 4465

Google street view

On puc dormir a prop de Viaducto La Polvorilla ?

Booking.com
487.365 visites en total, 9.187 Llocs d'interès, 404 Destinacions, 50 visites avui.