Southend Pier

Moll de Southend és una fita important a Southend-on-Sea, Essex, Regne Unit. Amb una extensió de 2,16 quilòmetres (1,34 milles) a l'estuari del Tàmesi, és el moll de plaer més llarg del món. El projecte de llei per construir el nou moll, per substituir un moll de fusta anterior, va rebre l'autorització reial al maig de 1829 i la construcció va començar el juliol de 1829. El moll de fusta va ser substituït per un moll de ferro que es va obrir al públic l'agost de 1889. El Southend Pier Railway , inaugurat a principis de la dècada de 1890, va ser el primer ferrocarril del moll del país.

El moll va tenir un paper important durant les dues guerres mundials, com durant la Primera Guerra Mundial, quan els vaixells que allotjaven presoners de guerra alemanys van ser amarrats al moll. A la Segona Guerra Mundial, el moll va ser assumit per la Royal Navy i va passar a anomenar-se HMS Leigh, tancant al públic el setembre de 1939. Després de ...Llegeix més

Moll de Southend és una fita important a Southend-on-Sea, Essex, Regne Unit. Amb una extensió de 2,16 quilòmetres (1,34 milles) a l'estuari del Tàmesi, és el moll de plaer més llarg del món. El projecte de llei per construir el nou moll, per substituir un moll de fusta anterior, va rebre l'autorització reial al maig de 1829 i la construcció va començar el juliol de 1829. El moll de fusta va ser substituït per un moll de ferro que es va obrir al públic l'agost de 1889. El Southend Pier Railway , inaugurat a principis de la dècada de 1890, va ser el primer ferrocarril del moll del país.

El moll va tenir un paper important durant les dues guerres mundials, com durant la Primera Guerra Mundial, quan els vaixells que allotjaven presoners de guerra alemanys van ser amarrats al moll. A la Segona Guerra Mundial, el moll va ser assumit per la Royal Navy i va passar a anomenar-se HMS Leigh, tancant al públic el setembre de 1939. Després de la guerra, uns 6 milions de persones van visitar el moll el 1949, superant el nombre de visitants d'abans de la guerra, amb noves atraccions obertes durant la dècada de 1950. Durant la dècada de 1970 va començar un període de decadència, amb un deteriorament estructural que va portar el consistori a anunciar els plans de tancament l'any 1980. Després de les protestes, el moll va romandre obert i una subvenció el 1983 va permetre fer obres de renovació, inclosa la d'un nou moll de ferrocarril que va ser inaugurat el maig de 1986 per la princesa Anne.

El moll ha patit diversos incendis, sobretot els anys 1959, 1976, 1995 i 2005. Al foc de 1976 en va seguir un altre un any més tard, en un període en què el moll ja estava en decadència i va provocar la tancament del ferrocarril. L'any 1995, el foc va causar danys importants que van requerir la reconstrucció de la coberta. Només deu anys després, l'any 2005, un altre incendi va destruir gran part dels taulons de fusta i va causar danys importants a l'antic moll i les estructures circumdants.

Sir John Betjeman, poeta i locutor anglès, va dir una vegada que "el moll és Southend, Southend és el moll". El moll és un edifici catalogat de grau II.

Fotografies de:
Statistics: Position
9066
Statistics: Rank
2042

Afegeix un nou comentari

Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

Seguretat
962743185Feu clic/toqueu aquesta seqüència: 2764

Google street view

On puc dormir a prop de Southend Pier ?

Booking.com
487.421 visites en total, 9.187 Llocs d'interès, 404 Destinacions, 47 visites avui.