El Lynton and Lynmouth Cliff Railway és un funicular propulsat per aigua que uneix les ciutats bessones de Lynton i Lynmouth a la costa accidentada del nord de Devon al sud-oest d'Anglaterra.
Lynton i Lynmouth estan separats per un alt penya-segat, cosa que dificulta el moviment de persones i mercaderies entre ells. A finals del 1800 va sorgir l'interès per construir un funicular o un remuntador de penya-segats per unir-los. L'enginyer civil George Croydon Marks va tenir un paper clau tant en el seu disseny com en el finançament del seu soci comercial, Sir George Newnes. El contractista local Robert Jones va participar en el disseny de l'innovador sistema de frenada del funicular i en la construcció i manteniment de la línia durant les primeres dècades de funcionament.
El 1887, es va iniciar la construcció i un any més tard, una llei del Parlament va autoritzar la Lynmouth & Lynton Lift Company a explotar-la. El ferrocarril...Llegeix més
El Lynton and Lynmouth Cliff Railway és un funicular propulsat per aigua que uneix les ciutats bessones de Lynton i Lynmouth a la costa accidentada del nord de Devon al sud-oest d'Anglaterra.
Lynton i Lynmouth estan separats per un alt penya-segat, cosa que dificulta el moviment de persones i mercaderies entre ells. A finals del 1800 va sorgir l'interès per construir un funicular o un remuntador de penya-segats per unir-los. L'enginyer civil George Croydon Marks va tenir un paper clau tant en el seu disseny com en el finançament del seu soci comercial, Sir George Newnes. El contractista local Robert Jones va participar en el disseny de l'innovador sistema de frenada del funicular i en la construcció i manteniment de la línia durant les primeres dècades de funcionament.
El 1887, es va iniciar la construcció i un any més tard, una llei del Parlament va autoritzar la Lynmouth & Lynton Lift Company a explotar-la. El ferrocarril acabat es va obrir el dilluns de Pasqua de 1890; ha estat en ús continuat des de llavors. Tot i que l'ús primerenc es va centrar principalment en el moviment de mercaderies, el funicular es va fer popular entre els turistes i es va fer servir principalment per als viatges de passatgers. Les seves andanes planes es van convertir en vagons de passatgers el 1947. És el ferrocarril de penya-segat més alt i costerut del món en funcionament.
Afegeix un nou comentari