Flåm Line

Flåmsbana

( Flåm Line )

La línia de Flåm (en noruec: Flåmsbana) és una línia de ferrocarril de 20,2 quilòmetres (12,6 milles) de llarg entre Myrdal i Flåm al municipi d'Aurland, al comtat de Vestland, Noruega. Un ramal de la línia de Bergen, travessa la vall de Flåmsdalen i connecta la línia principal amb Sognefjord. El desnivell de la línia és de 866 metres (2.841 fts); té deu estacions, vint túnels i un pont. El gradient màxim és del 5,5 per cent (1:18). A causa del seu fort desnivell i la seva naturalesa pintoresca, la línia Flåm és ara gairebé exclusivament un servei turístic i s'ha convertit en la tercera atracció turística més visitada de Noruega.

La construcció de la línia va començar el 1924, amb l'obertura de la línia el 1940. Va permetre al districte de Sogn accedir a Bergen i Oslo a través de la línia de Bergen. La tracció elèctrica es va posar en funcionament l'any 1944; al principi es van utilitzar locomotores El 9, i a partir de 198...Llegeix més

La línia de Flåm (en noruec: Flåmsbana) és una línia de ferrocarril de 20,2 quilòmetres (12,6 milles) de llarg entre Myrdal i Flåm al municipi d'Aurland, al comtat de Vestland, Noruega. Un ramal de la línia de Bergen, travessa la vall de Flåmsdalen i connecta la línia principal amb Sognefjord. El desnivell de la línia és de 866 metres (2.841 fts); té deu estacions, vint túnels i un pont. El gradient màxim és del 5,5 per cent (1:18). A causa del seu fort desnivell i la seva naturalesa pintoresca, la línia Flåm és ara gairebé exclusivament un servei turístic i s'ha convertit en la tercera atracció turística més visitada de Noruega.

La construcció de la línia va començar el 1924, amb l'obertura de la línia el 1940. Va permetre al districte de Sogn accedir a Bergen i Oslo a través de la línia de Bergen. La tracció elèctrica es va posar en funcionament l'any 1944; al principi es van utilitzar locomotores El 9, i a partir de 1982 El 11. Fins al 1991, el tren connectava amb un servei de ferri de Flåm a Gudvangen. L'any 1992, es van cancel·lar els serveis de mercaderies i, a causa dels baixos preus dels bitllets i dels alts costos d'explotació, la línia estava gairebé tancada. El 1998, Flåm Utvikling es va fer càrrec de la comercialització i venda de bitllets per a la línia, els preus van augmentar molt i es van introduir les locomotores El 17 (substituïdes per El 18 el 2014). Els trens continuen operats pel Vy, mentre que la pròpia línia és propietat i operada per Bane NOR.

Fotografies de:
Karen - CC BY 2.0
Statistics: Position (field_position)
2950
Statistics: Rank (field_order)
357

Afegeix un nou comentari

Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

Seguretat
365719428Feu clic/toqueu aquesta seqüència: 3247

Google street view