Es denomina Eurotúnel al túnel que creua el Canal de la Mànega, unint França amb Anglaterra. És una important infraestructura del transport internacional. Va ser obert el 6 de maig de 1994. És el tercer túnel més llarg del món, només per darrere del Túnel de Seikan i el Túnel del Sant Gotard. La seva travessia dura aproximadament 35 minuts entre Calais/Coquelles (França) i Folkestone (Regne Unit).

Els plans per construir un enllaç fix van aparèixer en el 1802, però la pressió política i mediàtica britànica sobre el compromís de la seguretat nacional havia interromput els intents de construir un túnel. Un primer intent infructuós de construir un túnel es va fer a finals del segle xix, al costat anglès, "amb l'esperança de forçar la mà del govern anglès". L'eventual projecte d'èxit, organitzat per Eurotunnel, va començar la construcció el 1988 i es va inaugurar el 1994. Valorat en 5.500 milions de lliures el 1985, va s...Llegeix més

Es denomina Eurotúnel al túnel que creua el Canal de la Mànega, unint França amb Anglaterra. És una important infraestructura del transport internacional. Va ser obert el 6 de maig de 1994. És el tercer túnel més llarg del món, només per darrere del Túnel de Seikan i el Túnel del Sant Gotard. La seva travessia dura aproximadament 35 minuts entre Calais/Coquelles (França) i Folkestone (Regne Unit).

Els plans per construir un enllaç fix van aparèixer en el 1802, però la pressió política i mediàtica britànica sobre el compromís de la seguretat nacional havia interromput els intents de construir un túnel. Un primer intent infructuós de construir un túnel es va fer a finals del segle xix, al costat anglès, "amb l'esperança de forçar la mà del govern anglès". L'eventual projecte d'èxit, organitzat per Eurotunnel, va començar la construcció el 1988 i es va inaugurar el 1994. Valorat en 5.500 milions de lliures el 1985, va ser en aquell moment el projecte de construcció més car mai proposat. El cost finalment va ascendir a 9.000 milions de lliures, molt per sobre del pressupost previst.

El túnel és explotat per l'empresa francobritànica Eurotunnel. El 2013 va assolir un volum de facturació de 1.090 milions d'euros, i va sobrepassar per primera vegada la xifra de 1.000 milions.

Fotografies de:
Getlink - CC BY-SA 4.0
Statistics: Position
521
Statistics: Rank
175612

Afegeix un nou comentari

Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

Seguretat
248135796Feu clic/toqueu aquesta seqüència: 9934

Google street view

On puc dormir a prop de Eurotúnel ?

Booking.com
489.028 visites en total, 9.195 Llocs d'interès, 404 Destinacions, 4 visites avui.