Eurotúnel
Es denomina Eurotúnel al túnel que creua el Canal de la Mànega, unint França amb Anglaterra. És una important infraestructura del transport internacional. Va ser obert el 6 de maig de 1994. És el tercer túnel més llarg del món, només per darrere del Túnel de Seikan i el Túnel del Sant Gotard. La seva travessia dura aproximadament 35 minuts entre Calais/Coquelles (França) i Folkestone (Regne Unit).
Els plans per construir un enllaç fix van aparèixer en el 1802, però la pressió política i mediàtica britànica sobre el compromís de la seguretat nacional havia interromput els intents de construir un túnel. Un primer intent infructuós de construir un túnel es va fer a finals del segle xix, al costat anglès, "amb l'esperança de forçar la mà del govern anglès". L'eventual projecte d'èxit, organitzat per Eurotunnel, va començar la construcció el 1988 i es va inaugurar el 1994. Valorat en 5.500 milions de lliures el 1985, va s...Llegeix més
Es denomina Eurotúnel al túnel que creua el Canal de la Mànega, unint França amb Anglaterra. És una important infraestructura del transport internacional. Va ser obert el 6 de maig de 1994. És el tercer túnel més llarg del món, només per darrere del Túnel de Seikan i el Túnel del Sant Gotard. La seva travessia dura aproximadament 35 minuts entre Calais/Coquelles (França) i Folkestone (Regne Unit).
Els plans per construir un enllaç fix van aparèixer en el 1802, però la pressió política i mediàtica britànica sobre el compromís de la seguretat nacional havia interromput els intents de construir un túnel. Un primer intent infructuós de construir un túnel es va fer a finals del segle xix, al costat anglès, "amb l'esperança de forçar la mà del govern anglès". L'eventual projecte d'èxit, organitzat per Eurotunnel, va començar la construcció el 1988 i es va inaugurar el 1994. Valorat en 5.500 milions de lliures el 1985, va ser en aquell moment el projecte de construcció més car mai proposat. El cost finalment va ascendir a 9.000 milions de lliures, molt per sobre del pressupost previst.
El túnel és explotat per l'empresa francobritànica Eurotunnel. El 2013 va assolir un volum de facturació de 1.090 milions d'euros, i va sobrepassar per primera vegada la xifra de 1.000 milions.
Afegeix un nou comentari