Atlanterhavsveien
( Atlantic Ocean Road )
La Carretera de l'Oceà Atlàntic o la Carretera de l'Atlàntic (en noruec: Atlanterhavsvegen / Atlanterhavsveien) té una longitud de 8,3 quilòmetres ( 8,2 m) tram llarg de la carretera comarcal 64 que travessa un arxipèlag als municipis de Hustadvika i Averøy al comtat de Møre og Romsdal, Noruega. Passa per Hustadvika, una part no protegida del mar de Noruega, que connecta l'illa d'Averøy amb el continent i la península de Romsdalshalvøya. Transcorre entre els pobles de Kårvåg a Averøy i Vevang a Hustadvika. Està construït sobre diverses illes petites i skerries, que estan connectades per diverses calçada, viaductes i vuit ponts, el més destacat és el de Storseisundet.
La ruta es va proposar originalment com a línia de ferrocarril a principis del segle XX, però aquesta es va abandonar. La planificació seriosa de la carretera va començar a la dècada de 1970 i la construcció va començar l'1 d'agost de 1983. Dur...Llegeix més
La Carretera de l'Oceà Atlàntic o la Carretera de l'Atlàntic (en noruec: Atlanterhavsvegen / Atlanterhavsveien) té una longitud de 8,3 quilòmetres ( 8,2 m) tram llarg de la carretera comarcal 64 que travessa un arxipèlag als municipis de Hustadvika i Averøy al comtat de Møre og Romsdal, Noruega. Passa per Hustadvika, una part no protegida del mar de Noruega, que connecta l'illa d'Averøy amb el continent i la península de Romsdalshalvøya. Transcorre entre els pobles de Kårvåg a Averøy i Vevang a Hustadvika. Està construït sobre diverses illes petites i skerries, que estan connectades per diverses calçada, viaductes i vuit ponts, el més destacat és el de Storseisundet.
La ruta es va proposar originalment com a línia de ferrocarril a principis del segle XX, però aquesta es va abandonar. La planificació seriosa de la carretera va començar a la dècada de 1970 i la construcció va començar l'1 d'agost de 1983. Durant la construcció, la zona va ser afectada per 12 tempestes de vent europees. La carretera es va inaugurar el 7 de juliol de 1989, amb un cost de 122 milions de corones noruegues (NOK), dels quals el 25% es va finançar amb peatges i la resta amb subvencions públiques. El cobrament dels peatges estava previst que s'executés durant 15 anys, però el juny de 1999 la carretera es va pagar i es va retirar el peatge. La carretera es conserva com a patrimoni cultural i està catalogada com a Ruta Turística Nacional. És un lloc popular per filmar anuncis d'automòbils, ha estat declarat el millor viatge per carretera del món i ha rebut el títol de "Construcció noruega del segle". El 2009 es va obrir el túnel de l'oceà Atlàntic des d'Averøy fins a Kristiansund; junts formen un segon enllaç fix entre Kristiansund i Molde.
Afegeix un nou comentari